Onze visie
In de toekomst blijven we alle elementen uit de suikerbiet optimaal benutten. Daarmee is de suikerbiet 100% circulair en kennen we geen afval. Met onze strategie spelen we in op veranderende consumenten en nieuwe marktkansen. Een strategie waarin duurzaamheid en innovatie centraal staan. Zo leveren we oplossingen die nodig zijn voor de huidige maatschappelijke uitdagingen. Meer informatie over onze naam en strategie? Neem contact met ons op en bekijk de video.
Ambitie
Cosun Beet Company heeft de ambitie de groenste, innovatiefste en succesvolste bietenverwerker zijn. In onze strategie staan duurzaamheid, innovatie en oog voor de wereld om ons heen centraal. Suikerbieten vormen daarbij voor ons een inspiratiebron voor hoogwaardige oplossingen. Toekomstbestendig. Denk aan voeding, diervoeding, eiwit uit bietenblad, biobased huishoudartikelen, inhoudsstoffen voor (vegan) cosmetica en groene energie:
Bright Beet Solutions.
De afgelopen 100 jaar veranderde Cosun Beet Company van een kleine groep bietentelers naar de meest efficiënte suikerproducent van Europa in 2020. Een speler op de wereldmarkt. Elke dag haalt Cosun Beet Company, samen met zo’n 9000 leden-akkerbouwers het beste uit de biet. Vanaf juli 2020 gaat de coöperatie van bietentelers (voorheen Suiker unie) dan ook verder onder een naam die past bij het internationale profiel, dat staat voor haar passie ‘de suikerbiet’: Cosun Beet Company.